tisdag 11 januari 2011

Välkommen till dårhuset!

Hunden tror att hon har valpar i magen. Väldigt skendräktig som det heter.
Nu tror hon att hon måste äta o-a-v-b-r-u-t-e-t för att hennes inbillade ungar ska växa.
När vi är ute och träffar hennes kompisar så springer de andra omkring och leker medan Skräcken sitter hos oss människor och försöker se ut som "Jag har inte fått mat på fjorton dagar, minst!".

Eftersom det inte är något vidare hälsosamt att se ut som en semla med fyra ben så får hon sin vanliga mat två ggr om dagen och däremellan nåt hundkex och en dentalstick.
Nu tycker inte hon det räcker så hon har börjar göra nåt päckligt hon inte gjort sen hon var valp. Hon rensar kattlådan och jag blir galen!!

Sen bor ju grabbarna här också, de som ser till att fylla kattlådan. De kan driva mig från vettet de med.

I slutet av sommaren lyckades jag fixa upp ett nät vid balkongräcket så att de kan vistas på balkongen utan att drutta ner (7 våningar). Nu är det vinter. I mitt stilla sinne trodde jag att då behöver de ju inte springa på balkongen. Ha ha ha!

Douglas sitter här inne och idiotriver på balkongdörren tills jag öppnar den. Men jag stänger efter honom, det blir skitkallt inne annars. Då dröjer det hela två minuter innan han börjar idiotriva UTIFRÅN för att bli insläppt igen.

Så kan vi hålla på 10-15 gånger om dagen. Himla tur att man aldrig har nåt annat att göra då *Harkel*

Så här löjlig ser han ut när jag vägrar släppa in honom:

Inga kommentarer: