måndag 10 januari 2011

Politiskt Inkorrekt

Igår var det middag hos päronen. Vi var fem personer och det serverades tre olika maträtter. Paltbröd med fläsk *kräks*, lutfisk *jamen dubbelkräks* och en smaskig potatisgratäng fylld med ädelost och skinka.

Det påminde mig om när jag var fem år och hade fascistisk läggning.

Mammuten var dagmamma. Det var alltså massa andra ungar hemma hos oss som knyckte mammatid ifrån mig och brorsorna (jag har två).
Jag misstänker att det är vad som gjort att jag inte gillar barn. Alls. Men bebisar däremot är jag galen i. Go figure!

Ännyväjj, de där dagbarnen störde mig tydligen för en dag informerade jag mammuten om att: "Jag behöver inte äta samma mat som dagbarnen för jag bor här och det gör inte dom!"
Bredvid mig stod lillebror tre år och höll med: "Faktiskt!"

Mammuten hade dåligt samvete så hon gjorde som jag sa(!).
Åt dagbarnen fiskpinnar fick jag och brorsorna blodpudding. Nästa dag så bytte hon.

Är det underligt att jag har ideer om det mesta??!!

1 kommentar:

Unknown sa...

Men jösses vad du är kräsen på mat. Jag älskar både paltbröd med fläsk och lutfisk. Nu blev jag så sugen på båda rätterna så dem ska jag ha på menyn framöver.