måndag 3 januari 2011

Rojalist - Javisst!



Ända sen jag var liten har jag varit galen i kungahuset. När jag gick på lågstadiet var det klassresa in till slottet för att titta. Alla barnen hade lite pengar med sig. Mina klasskompisar köpte godis. Jag köpte vykort på kungen som jag satte upp på väggen i mitt rum. 

Det gav den här repliken från farbror Jan som kom förbi hemma och fick syn på mina bilder: -Men nu får ni väl göra nåt åt den där j*vla ungen!

Varje år tittar jag på Svt's program "Året med kungafamiljen".
Tidigare var det sport i familjen att ringa mig just under det programmet och störa.

Nyss såg jag det här ute på kenneln, Larsson himlade med ögonen allt vad hon orkade. Men sen skulle hon ladda ner massa program till sin dator så jag fick vara ifred.

Ända till de visade ifrån Kronprinsessans bröllop.
Man fick se från prins Daniels vackra tal till sin brud.
Exakt DÅ låg Larsson på sin soffa och vrålade HORA!! allt vad hon orkade.
Bara för att förstöra lite.

Jag skrattade så jag grät.

Inga kommentarer: