måndag 28 februari 2011

Almas första natt på kenneln.

Alma har en liten hage som står i vardagsrummet där hon får vara. Det är fyra kompostgaller som är ihopsatta.



Jag frågade Larsson om inte Alma skulle följa med mig och Skräcken upp och sova i gästrummet. Hon sa Ja. Så jag tog hennes hage under ena armen och Alma under andra så traskade vi upp. Skräcken stirrade på mig
-Vaddå, ska HON med oss och sova???
Det skulle hon.
Jag sover i en 90 centimeter bred säng. Skräcken brukar sova på golvet men inte inatt. Då hade hon ju hamnat alldeles för nära en läskig valp så hon delade säng med mig.

Alma fick sitt kvällsmål och sen släckte jag lampan. Då började lilla att låta. Hon gnällde, gnylade, pep och hade sig. Men inte så länge. Sen somnade vi.

Halv 7 drog ylning igång från övriga hundar så då vaknade hon. Alma ville komma upp. Det fick hon. Hon la sig tvärs över min bröstkorg och sov en stund till.
Skräcken såg lite kräkassugen ut men somnade om hon med. Vi sov i trekvart och sen sparkade vi igång dagen.

Inga kommentarer: