torsdag 10 februari 2011

Fadilah

Yngst på kenneln är Fadilah (ja, jag har haft lååånga samtal med Larsson om vad som är lämpliga namn men underligt nog struntar hon i vad jag säger) som är 18 månader.


Som tur är så har kärt barn många namn och hon lyssnar till de flesta, Lillan, Filifjonkan eller bara ett kort Fjonkan!

Eftersom hon fortfarande är liten så tycker hon att leka är det roligaste man kan göra, allra mest tycker hon om leksaker men han man många hundar är leksaker ett big NO NO för det är att be om bråk.

Men när man är på besök hos andra finns det ofta nån leksak att få tag i.



Fjonkan har varit hemma hos Kennellflickan och hälsat på några gånger och då har hon hittat Stora Skräckens råttor. De var toppen!!

                                         Råtta är kul, och kolla vad gullig Skräcken är!

Finns det inga leksaker går det bra att gegga ner sig. Lera och vatten är något som alla golden gillar. Sen blir hon helt oförstående till varför hon inte får vara i vardagsrummet.


                                          Smutsig surpuppa!

När Fadilah blir väldigt glad, det blir hon varje gång jag kommer till kenneln, så visar hon sin oförställda glädje genom att nypas. Skapligt hårt! Det var hon som drog av mig byxorna så jag moonade grannen. På vintern är det okej för då har man mycket kläder, på sommaren gör det skitont. Vid ett tillfälle nöp hon tag runt vristen på mig och jag vrålade som en huligan.

Här var det mössan hon fick tag i och nöp i. Skitungen.




Men hon är ju väldans gullig......








Inga kommentarer: