fredag 11 februari 2011

Politiskt Inkorrekt IGEN!

Strax före jul öppnade det en ny affär här in the ghetto. Det var tydligen kö in när de slog upp portarna. På sanning!


Ja, det är jättebra. Saker säljs vidare istället för slängs och pengarna går till nåt bra.

Men.

Jag vill inte ha! Får obehag av begagnade kläder (om de inte är från en kompis). Det spelar ingen roll att en del kallar det "vintage", det är fortfarande begagnade kläder.

För att inte tala om begagnade soffor som säljs där...all vet vi väl hur vi bär oss åt i soffor! Ja kanske inte du men du känner säkert nån eller har iallafall hört talas om nån som burit sig åt.

Jag vill ha mina saker sprillans nya. Untouched. Typ.

Kan jag skylla även det här på dagbarnen vi hade eller är det en hang-up som jag måste stå för?

Inga kommentarer: