torsdag 24 februari 2011

Skidåkare är töntar!

Klockan 10 möttes vi och åkte till Ängsjö friluftsområde. Fem hundar och fyra människor släpade sig runt en slinga där i 1½ timme. Eller ja, vi människor kämpade i lössnön medan hundarna sprang som dårar eller brottades.

Efter en stund kom den en skitgubbe på skidor som började vråla och härja om att det hade gåtts i deras skidspår.

Vi försökte undvika att trampa i dem men emellanåt händer det , som när man ska fånga in sin hund för att den inte ska skrämma ihjäl en skidåkare.

Jag blir lite trött.....när de är snö får tydligen ingen annan vistas i skogen. Men det kör ju ihop sig nu när vi haft snö i fyra månader. Det kan omöjligt vara så att en tredjedel av året ägs området av skidåkare. De är inget vidare på att dela med sig inte. Själviska byfånar.

När jag kom blev det gulaschsoppa med ostmacka. Supergott. Sen lyxade jag och gjorde efterrätt. Chokladpudding med bananhack i. Jag gjorde en skaplig sats. Blev tre stora dessertskålar. Fiiiifan vad gott det var.




Sen la jag mig på soffan för att finvila lite innan jag började diska och sånt trist.

Vaknade tre timmar senare. Jamen hejja!

Inga kommentarer: