lördag 12 februari 2011

Ramsey

Det här är den andre pojken på kenneln, han blir tre år i april och heter Ramsey.


Han kallas Ramsan, Tramsan eller Kängurun (han skuttar fånigt när han springer).

Men han kan springa superfort! När han kommer rakt emot en i världens fart så blundar man och tänker att "Snart gör det skitont när han springer omkull mig", men när man öppnar ögonen så sitter han precis framför en. Imponerande.

                                          Här är det full rulle på honom!

Första gången jag såg Ramsey var han fem månader, jag var på kenneln för en valpträff med Skräckens syskon och en hel hög andra hundar. Då fick Ramsey vara med också, han är inköpt hund men med Larssons "linjer" bakom sig.

Då kände jag inte Larsson annat än att jag köpt en hund av henne, hon visade Ramsey och frågade "Visst är han fin?". Det var han inte. Iallafall inte i mina ögon och jag erkänner, jag går enbart på gullighetsfaktorn. En sak ska ni veta om fru Larsson, hon är en jävel på att välja valp! På att kunna se vilken som kommer utvecklas bäst och bli snygg som få.

Men gullighetsfaktor vid fem månader saknade han, stackaren såg ut som en ponny!!!!!

Häst??

Men precis som väntat har han växt till sig och är nu jättestor och fantastiskt fin!


Precis som de andra är han en smutsgris och rullar sig mer än gärna i gegga, man blir ju så snygg då!


När man lortat ner sig färdigt för dagen händer det att man blir så trött att man somnar sittandes. Hur gulligt är inte det?

1 kommentar:

Laaaaarsson sa...

Faaaan , du är bäst!
Skitroligt!