torsdag 10 februari 2011

Maddie

Maddie är mamma till Fadilah och bor även hon på kenneln.
                                          Maddie till höger och Fadilah till vänster

Även Maddie har flera namn (du som själv har ett djur vet hur det är....), av Larsson kallas hon Pladruskan eller Madam Flood. Jag kallar henne Madeleine. Hon lyssnar inte på något av dem.

Nästan alltid så vistas hon i vardagsrummet och allra helst i soffan, det händer att hon blir lite sur när jag kommer för då tar jag soffan, men det går över. Hon hälsar genom att skratta och slåss med framtassarna, det gäller att hänga med när hon kommer annars åker man på en lusing. 

Maddie är inte som de andra inte, hon är fullt övertygad om att hon inte är en hund! Om hon någon gång INTE är i vardagsrummet utan får vara i det som kallas hundrummet blir hon alldeles förtvivlad. "Men jag vill inte vara här, det är faktiskt HUNDAR härinne!!!"

                                          Trängas lite med husse går bra


En gång gjorde Skräcken misstaget att fråga Maddie om de skulle leka lite. Det var första gången jag såg en förnärmad hund! Maddie leker bara med en enda hund och det är hennes dotter, annars nedlåter hon sig inte till sånt. Så lite mallig är hon allt.

Eftersom Larsson är människa så får hon får leka med henne och tvinga på Maddie en mössa.



Fast inte så länge


Inga kommentarer: