torsdag 17 februari 2011

Lilla Sadie

Igår var vi på kennel Sörbäck och hälsade på.
Där bor bland andra lilla Sadie, en av Mayas ungar som föddes i somras. Kullsyster till Liten Ida. Nu är det de 7 månader och stora.


                                         Sadie vid ungefär 4 månader


Du vet Shrek, pojken som föddes i april och stal mitt hjärta? Han som inte kände igen mig?

Det var annat med Sadie. Och då var hon ingen som jag släpade runt på dygnet runt.

Hon var ute i en av rastgårdarna och jag stod en skaplig bit bort och ropade det "hemliga" ordet som jag använder till alla valpar när jag kommit med mat till dem.
Hon blev alldeles stilla! Hon lyssnade, tittade på mig och sen....blev hon gladast i norra Europa. Efter ett tag fick hon komma in i köket och där slängde hon sig över mig.
Kerstin som är kennelfru på Sörbäcks tittade på och sa "Hon kommer ihåg dig ser jag"!

Det kändes hyfsat fint och jag blev lite mallig faktiskt!

Inga kommentarer: