fredag 18 februari 2011

En natt på dårhuset!

Eftersom Larsson åker landet runt för att försöka para tikar så är jag ensam människa på kenneln. Larsson åkte sammanlagt 90 mil igår så hon tog in på hotell i Jönköping till slut.

Det är bara nio hundar på kenneln just nu, Tim och åtta flickor. Av dessa åtta så löper sex. Hejja.

När tikar löper så blir de sjukt snuskiga! Eftersom de här tikarna inta ska ha valpar nu så får de inte träffa nån pojke. Då går det bra att pöka på varandra. H-E-L-A tiden.
Stackars Tim är så frustrerad att han står i köket och gnylar. Mest hela tiden.

Ännyväjj.

Min hund är inte med hit den här gången men annars tar jag med henne upp på övervåningen och hon sover med mig. Larsson tar oftast med sig Maddie upp (hon som tror hon är människa). Nu tog jag med Maddie upp så hon skulle "slippa" sova med hundar.

Alla hundar får varsin Frolic och en önskan om en god natt. Maddie får sin på övervåningen. Vi gick upp vid 12. God natt sa jag och tryckte in en Frolic i munnen på henne och trodde jag skulle få sova sen. HA HA HA!

Maddie for upp och ner i sängen, gnölade, klängde på mig som en apa, slog mig med framtassarna och var allmänt skitjobbig. Hon jagade mina händer och krafsade på mina kläder. Maddie ville ha FLER godisar!! 

När klockan var kvart i ett tröttnade Kennelflickan och fräste:
"Nu jävlar går du och lägger dig!!!!!"
Maddie bah:
"Fan vad sur du är!?"

Äntligen fick jag sova.

Ända till halv fyra faktiskt.
Då var det nån idiot hund som hade mycket att säga. Vov vov vov vov vov vov vov vov vov vov! Jag var alldeles för trött för att gå ner och hitta den skyldiga så jag vrålade: "Men käften då!!"
Och det hjälpte ju. Inte.

Här på kenneln så "sjunger" hundarna varje morgon. De ylar. Det brukar jag tycka om. Men just idag ska vi ha en litet samtal om vad som menas med ordet "morgon".
När trött och grinig Kennelflicka äntligen somnat om så ska det inte sjungas kvart över fyra!!!
Inte hade jag bett om ett extranummer en halvtimme senare heller!

Men då piggnade Maddie till, hon som man brukar behöva TVINGA ned från övervåningen vid nio-rycket. Så hon började hoppa upp och ner i sängen igen, ranta ut i hallen och leta efter saker att förstöra. Komma tillbaka och krafsa lite på mig.

Mellan klockan 5 och 7 i morse så sov jag bara korta power-naps med avbrott av Madeleine. Klockan 7 gav jag upp. Medan jag slet på mig kläderna stod Maddie och hetsade mig "Men SKYNDA då!" Jag undrade vad hon ville.

Vi gick ner till de andra hundarna och jag släppte ut dem i grupper. Då först förstod/såg jag vad Maddie ville.

Pippa! Det var därför det var så viktigt att vakna och träffa de andra.

Nu när hon gjort det ligger hon här i vardagsrummet på fällen och sover så hon snarkar. Själv ska jag leta hårdrock på youtube som jag ska spela för hundarna.

Får inte jag sova så får inte de sova. Ingen mannamån, lika för alla.

2 kommentarer:

Elisabeth Björck Orvehed sa...

Det låter som om det skulle kunna bli en massa valpar gjorda även på kenneln! Eller är Tim homo?

Kennelflickan sa...

Ha ha nä Tim är inte ett dugg homo. En av de som löper nu är hans dotter Maya. Blir osnygga valpar med 3 svansar om de snuskar sig. De andra är överåriga. Runt 10 år hela högen.