fredag 4 februari 2011

Ogillar!

Alla har vi lite ideer (väl??) om vad som är okej och vad som är VERBOTEN. Här kommer en liten lista på vad som i min värld är ett big j*vla No:

* Äta så mycket mat att man måste knäppa upp byxorna vid matbord och samtidigt meddela omvärlden om att man gör just detta.
Brorsan hade informerat sin flickvän om det här innan hon träffade mig och när vi hade känt varandra ett år frågade hon med sin lenaste stämma efter ett tabberas hos päronen "Får jag knäppa upp byxorna?". Hon fick en så elak blick till svar att ämnet aldrig mer kommit upp.

* Vara över fem år och smacka när man äter.
  Jag hade en kompis som alltid smackade. Så in i h-e högt. Eftersom vi känt varandra i femton år så protesterade jag, icke P.K. jag vet and I don't care, och fick till svar "Men det är godare om man äter med öppen mun".

* Lukta som en gammal gympadoja.
  Välkommen till tvåtusentalet där dusch och tvål finns att tillgå typ överallt.

* Att uttala valutan Euro som Jurrå.
  Om man gör det, betyder det att man bor i Jurråpa?

* Att uttala valuton Euro som Ävvrå.
  Om man gör det, betyder det att man bor i Ävvråpa?

* Nu är det år 2011, alltså tvåtusenelva. Inte tjugohundraelva.
   Om man inte är helt rudis och säger saker som att "min nya handväska kostade tjugofemhundra", då köper jag att du säger tjugohundraelva. Annars icke.

2 kommentarer:

Larsson sa...

Du glömde 2000-talet/20 hundra, ha

Kennelflickan sa...

Tack för påminnelsen Larsson, har nu uppdaterat :)