fredag 22 april 2011

Hemma hos mig

Sent igårkväll kom jag hem. Men innan jag åkte hem så hjälpte jag Anette att packa upp alla matkassar hon hade med till kenneln. Men det var inte så mycket mat i dem. Det var chips, godis, påskmust och en väldans massa kakor som såg så smarriga ut att jag kan ha slickat på kartongerna....

Skräcken blev jätteglad när jag kom, men sen luktade hon på mig och förstod var jag varit. Då blev hon sur. Skitsur. Det hjälpte inte att jag berättade att det är fullt av valpar på kenneln nu "och du gillar ju inte valpar".

Hem till katterna som genast använde mig som hoppborg. En degig mage har många funktioner.

Jag chattade lite och pratade i telefon och det sista jag minns är att jag gick in i sovrummet. Fick på nåt sätt av mig kläderna och sen låg jag i vad som närmast kan beskrivas som koma.

Idag på förmiddag åkte vi till rastgården med Skräckens kompisar, Mimmis matte var snäll och hämtade oss. Där blev vi kvar 1½ timme. Solen sken men vinden var sval.

Nyss var jag i centrum och handlade lite. Där gick mindre nogräknade männsikor omkring i shorts och linne. Allihop var lika solbrända som jag, alltså lättmjölksblå. Skapligt många av dem gillade tydligen kroppsbehåring också.

Så nu måste jag vila en stund på soffan för jag blev trött i ögonen av det. När jag vilat klart ska vi till päronen och äta påskmat. Trots att jag fyllt år shitloads med gånger hoppas jag på ett påskägg.


                                              Douglas gillar att sova i kartonger.

Inga kommentarer: