fredag 29 april 2011

Våren 2011 på en innergård i Hornstull (Stockholms rövhål)

Man låter ogräset växta hejvilt. Vilket jag inte alls har något emot.



Men de vackra blommor som nån stackars sate planterat, de plattar man ner. Rejält. Det var tydliga tecken efter en filt. 



Sen ser man till att burken är full till bristningsgränsen.




Den fräsiga burken skyller jag på finnen som bor i huset. Han sitter ofta på innergården. Eftersom han vägrar prata men tydligen vill vara tydlig med sin härkomst har han alltid spånken med sig och viftar alltid med en kniv. Nej, jag ljuger inte. Har sett honom där flera gånger och han hälsar inte, bara blänger och viftar med en morakniv. Nu kan jag inte finska men jag har svårt att tro att det skulle betyda "Svejsan, vad kul att ses" på något språk. 

Men jag har haft fel förr.

Inga kommentarer: