söndag 17 april 2011

Hum i duvet dårå

Claras matte frågade imorse ifall vi skulle promenera med hundarna till rastgården. Absolut, tjockisarna behöver röra på sig (välj själv vilka).

Jag tyckte det blåste lite tjuriga vindar så jag klädde på mig. Och jag klädde på mig SÅ IN I HELVETE!  Två par byxor, tshirt, huvjacka, vanlig jacka och fet halsduk lyckades jag klämma på mig. Och en stor rygga med en 2 liters flaska vatten till hundarna. Hej och hå.

Vägen dit gick så bra så. Lagom varmt. Men när vi kom fram var det knökfullt av hundar i rastgården och vi var fikasugna. Då tjatade vi oss hem till Abbes husse som bor granne med rastgården och vi satt där och hängde så länge att de andra ringde efter oss.
"-Ska ni inte komma ut till oss snart?"
"-Jodå, vi ska bara..."

Men till slut tog vi oss ut. Efter en stund kom Claras matte på att sonen där hemma behövde lunch så vi satte full fart hemåt. I solen. Blåsten hade stannat av. Oj så mysigt det var längst in under alla kläder. Kände mig som nån sorts ambulerande bastu.

När jag kommit hem igen, slitit av mig alla kläder (ja, jag började i hissen) och druckit vatten som en kamel så slängde jag ett öga på min termometer. Som är i skuggan.


Note to self: Nästa gång du ska promenera så kolla termometern INNAN du går ut!

1 kommentar:

Unknown sa...

Kolla termometern inför nästa promenad till rastgården, förstår att du var svettig med alla kläder du bylsat på dig