torsdag 28 april 2011

Men vilken kul födelsedag det var då....

Halv tio förmiddags gick vi ut för att träffa några av Skräckens kompisar. Hon satte sig för att pinka på en sandhög och GALLSKREK! Flög iväg och höll på att slita omkull mig. Eftersom jag fått ormpanik så kollade jag noga men såg ingen orm iallafall.

Hunden hade ont i bakdelen, försökte springa och tyckte att allting var otäckt. När vi kom till rastgården la hon sig i skuggan och där låg hon. Typ en timme. Vägrade leka med kompisarna trots att de gjorde sig till för henne. Darrade lite på bakdelen. Vi tittade och letade men hittade inget på henne. Troligtvis gjorde hon en Ferdinand och "satte sig rakt på en humla".

När vi kom hem hade jag bråttom och slängde mig i duschen, Skräcken hatar att duscha, trots det ville hon in. Så hon hoppade i badkaret och stod där. Jaha. Sen hämtade päronen henne och hon var hos dem när jag var på söder.

Nu är vi båda hemma igen och hon har fått ett märgben. Hon bryr sig inte så mycket om det förrän nån av katterna vill sniffa på det, då rusar hon dit och morrar.

Min treåring känns inte särskilt vuxen. Men det gör inte jag heller å andra sidan.

Inga kommentarer: