lördag 2 april 2011

På brunch med La Familia

Idag tog sig Löjliga familjen (mammut, papput, bror och jag) in till söder. För att för andra året i rad fira att pappa fyllt år med en brunch på Kvarnen. Det är riktigt riktigt bra där. Att papputen dessutom hejar på Hammarby känns ju passande då det är ett Bajen-hak.

Bordet till vänster om oss var ockuperat att två mammor, två pappor och fem jävla ungar små barn. Den yngsta var väl 5-6 månader och den äldsta 4 år. Hurra och lyllo mig.

Vid bordet till höger satt en mormor, en morfar, en mamma, en pappa och en dotter i 17-18 års åldern. En sån där trädkramare med smutsigt hår, sketfula stickade plagg och en sur uppsyn. Trolig vegan eller vegetarian eftersom hon inte åt något kött. (Fördomar? Moi??!!)
Ännyväjj, det kostar 210:- per person här och hon hade på sin tallrik lite sill och några vindruvor. Sillen sa hon inget om men hon upplyste omvärlden om att vindruvorna iallafall var goda.

Så här såg min tallrik ut. Den första tallriken alltså. Jag var hungrig och har reserverat en plats i vassruggen i sommar så what the heck liksom.


                                                       Galet gott alltihop!

Plötsligt märkte jag att så fort jag tittade upp så var det en servitör som fångade min blick. Väldigt ofta. Log och hade sig.
Antingen blev jag flirtad med eller så påminde jag honom om hans första skolfröken eller nåt, man vet aldrig. Jag har tappat bort flirtkonsten någonstans mellan rastgården och skogen.

När jag stoppat i mig shitloads med mat så anföll jag dessertbordet. De hade en chokladfontän man kunde doppa marschmallows i men tyvärr var det vit choklad. Det smakar bara konstigt i min mun så jag dök på en paj istället. Nötkolapaj, nämen usch så läbbigt det inte alls var. Den är uppskuren  småsmå bitar för den är mäktig men det gick väldigt bra att proppa i sig fem såna.


Att tallriken är färgglad beror på att jag bestämde mig för att chocka kroppen lite och åt lite hallon och björnbär. Gott det med.

Sen när ingen orkade äta mer och en av skitungarna de fina barnen vid bordet bredvid hade bajsat på sig så betalade vi och åkte hem. De andra tre satt i bilen och stånkade fram att när de kom hem var det vila på soffan som gällde.

Själv har jag tvättstugan. Det var väl roligt för mig?

2 kommentarer:

Agge sa...

Ja du de där små människorna är ju svårt att förstå vad de ska på Kvarnen att göra !!!!! Kul att du fick "ragg" vi kanske ska gå dit nån kväll o ta en öl ; ), ( och då slipper vi ju dessutom "smådjävlarna". Kram till dig

Kennelflickan sa...

Jamen klart vi tar oss dit en kväll, absolut!!! kram tebax :)