tisdag 5 april 2011

På vift!

Idag gjorde Larsson och jag en utflykt. Vi åkte till Thuns som ligger utanför Almunge.


Det kan nog beskrivas som ett Ullared i miniatyr (även om jag inte varit på Gekås personligen). De hade allt möjligt till salu. Men jag fick behärska mig och köpte bara huvtröja och underkläder. Men om ni visste hur jag såg ut!!

Vägrade ta bild på mig själv i en av speglarna där men det fanns ju en och annan som glodde....Jag hade mina svarta Nikebyxor, eller rättare sagt, de var svarta igår när jag åkte hemifrån, nu är de lergrå. Mina kängor dito. Min stora varma jacka är bortom all beskrivning så Larsson lånade mig en av hennes jackor. På det en halsduk och rejäl mössa.
När jag hånar Rimbo och rimbosar brukar Larsson protestera högljutt och vråla att "Det är inget fel på Rimbo!!!".

Idag tittade hon på mig och konstaterade: -De kommer tro du är från Rimbo.

När vi handlat klart tog vi en fika och på vägen mot bilen fick jag syn på den här väderdatorn. Klicka på bilden så blir den större.



Själva datorn är jättekotten som hänger längst till vänster i bild!

När vi kom hem så tog vi i två vändor med oss hundarna ut. Vi åkte iväg till en braig grusväg där de fick springa. De hittade en mindre insjö (egentligen en grop med massa smält snö) och säsongens första bad gick av stapeln.


                                          Från vänster: Oofie, Maddie och Skräcken

Så nu får ingen av skitgrisarna vara i vardagsrummet. Jo jag förstås. Och Larsson.

1 kommentar:

Annas lilla vrå och skafferi sa...

Weeheee roliga affären! :) Kul att du hittade lite!