lördag 9 april 2011

Lördagmorgon

Av alla hushållssysslor som finns så är det en som sticker ut som extra skittråkig.

Nej, det är inte diskning för det kommer som god tvåa utan det här:




Jag köpte den här Ultra Silencer för ett par år sen. Ungefär samtidigt som jag insåg vilka jättehögar med päls som Skräcken dräller omkring sig.

När jag steg upp i morse insåg jag att det ser ut som om jag föder upp marsvin här hemma (Heter det marsvins-kennel? Eller odling?) och att marsvinen inte sitter i bur utan har fritt spelrum überalles.

Det bor fyra varelser här hemma, två katter, en hund och jag. Av oss fyra är det tre som inte gillar dammsugaren, jag tycker det är skittrist att dammsuga och katterna är livrädda för den. Skräcken däremot, som ska ha superbra hörsel vilket borde betyda att dammsugaren låter som ett flygplan, tycker att den är lite småmysig och fjantar runt benen på mig när jag håller på och hon fastnar i sladden.

Så ni som begriper nåt, kan man träna hunden i att damsuga? Jag startar den och sen går hon runt med slangen i munnen och gör fint, går det? Eller är jag alldeles för optimistisk nu igen...

Inga kommentarer: