torsdag 19 maj 2011

Avmaskning

Nu på kvällen var det dags att ge Annie och Jonnas småttar avmaskningsmedel för andra gången och klippa klorna på dem. De får medicinen i salva som man trycker in i munnen på dem. Ungefär som när jag äter Kavli räkost! Fast jag tror att min ost smakar bättre.


                                             Buddah-boy får avmaskningsmedel

När småttarna har munnen full av snuskig medicin så passar man på att klippa klorna på dem. De har fullt sjå med att sträcka ut tungan och glömmer att sprattla.


                                                Buddah-boy får pedikyr

Sen släpptes ungarna ner på golvet där de fick larva omkring en stund och hitta på bus.

                                                  Buddah-boy undersöker en krycka


Sen åkte de in i sina boxar igen och de somnade på fyra sekunder.

Jag gick upp på övervåningen och städade ur Annies valplåda som står i hallen, la in en miljon tidningar och ren fäll. Sen hämtade jag Mayas ungar och la dem där. Efter det städade jag ur Mayas låda som stod i gästrummet där jag sover. När jag var klar och fått undan allt hämtade jag upp Maya som först blev förvirrad och undrade var hennes barn fanns. Jag visade henne att de nu ligger i hallen. De var hungriga och vrålade som apor allihop.

Jag gick ner och sa till Skräcken att "nu ska vi sova sängen", hon vet vad det betyder och sprang till trappan. Vi gick upp, hon luktade på Mayas ungar och sen in i gästrummet och slängde sig upp i min säng. Så lycklig! I natt ska vi sova ihop igen. Det här är första gången sen hon föddes för tre år sen som vi sovit i samma hus men inte i samma rum. Det ska vi försöka att inte göra om.

3 kommentarer:

Annas lilla vrå och skafferi sa...

Kan tänka mig att det är en överlycklig fröken skräck, äntligen får man sova med matte :)

Kram på er från oss!

Lisa & grabbarna sa...

Blir alltid lika glad när de är bilder här på teddybjörnen Buddah-boy ;) men är lite nyfiken på hur hans systrar ser ut.. är dom som nallebjörnar oxå.
Lisa & nallarnas pappa Ramse

Kennelflickan sa...

Ja han systrar ser likadana ut, bara lite mindre! Som nallebjörnar allihopa :)