fredag 20 maj 2011

När jag kommer hem ska jag sova

Jag blev väckt kvart i fem i morse av pinknödig hund som behövde gå ut i trädgården. Hon stod i vardagsrummet och tokskällde.

Sen dess har jag:

Släpp ut och in hundarna i omgångar väldigt ofta
Hämtat hundar ur källaren och satt dem i rastgårdar
Matat valparna
Matat mammorna
Lagt valpmat i blöt
Duschat
Matat de andra 12 hundarna (och kom ihåg att ge de som skulle medicin)
Hjälp Oofie upp och ned för trappen fem gånger
Diskat för hand
Tömt diskmaskinen
Laddat diskmaskinen
Plockat ihop mina saker
Städat köket
Torkat köksgolvet
Torkat hallgolvet
Torkat vardagsrumsgolvet
Städat bort smutsigt kutterspån hos valparna och lagt på nytt
Matat mammorna igen
Slängt i mig två stekta ägg och korv samtidigt som jag håll bort Jonna från maten
Nu ska jag mata valparna igen

Klockan är 12.49

3 kommentarer:

Annas lilla vrå och skafferi sa...

Jösses! Bra att du hinner få i dig lite mat också.. Du lär nog sova som en stock när du kommer hem! Sov så gott! :)

Karin sa...

Åh va bra du har det :-)

Kennelflickan sa...

Anna: Jag gissar att jag somnat före sju.
Karin: Jag vet var du bor grrrrr :)