lördag 28 maj 2011

Funderingar kring kläder

I min garderob hänger många fina sommarklänningar. Jag tycker klänning är praktiskt.
Det är smidigt på morgonen, duscha, på med underkläder, dra en klänning över skallen, ett par sandaletter på fötterna och färdig att gå ut.

Igår så kom jag på att "men nu är det ju snart sommar, dags att plocka fram lite fina grejer".

Men när jag drog av mig byxorna så kom jag på varför jag inte använt klänning på några år.
Jag får väldigt lätt blåmärken.

På kenneln är det några av hundarna som gillar att komma rusande det fortaste de kan och slänga sig upp på mig och köra in tassarna stenhårt i mina lår (jag har sjukt långa ben).

Jag är slarvig när jag går och lyckas ofta bånka in i köksbordets spetsiga hörn, i stolar, ja vad som helst faktiskt. Nu när det är tumult och kaos i skoaffären så drar jag på mig några blämärken där med.

Så, jag räknade blåmärken igår.
Vänster lår - åtta stycken
Höger lår - fem stycken.

Hej långbyxor!

Inga kommentarer: