lördag 14 maj 2011

Skräcken har varit rädd!

På Skräckens födelsedag den 28 april så var det ju nåt som gjorde illa henne när hon satte sig för att pinka. Hon skrek till och slängde sig iväg.

Sen dess har hon varit personlighetsförändrad. Men bara utomhus! Hon har varit rädd för människor som hon egentligen gillar. När vi varit i rastården har hon antingen stått och tryckt vid staketet eller suttit klistrad vid mig. Jättekonstig!

I förrgårkväll gick finalen, då ville hon inte ens vara med på godisregn med kompisarna och min brorsa som hon vanligtvis älskar tog hon inte ens godis av. Då blev jag riktigt orolig.

Igårkväll när vi kom hem såg jag att hon snurrade runt sig själv och försökte få tag i sin svans. Hon tvättade den som galen och jag försökte se vad det var...

En stor rosa hårlös fläck som vätskade och såg allmänt päcklig ut.

Min teori är nu att det var en geting som stack henne i svansen, lämnade kvar gadden och där blev det en böld som nu spruckit.

Hon har alltså haft väldigt ont och därför burit sig konstigt/galet åt. För nu är hon sig själv igen. På gott och ont.

Man känner sig inte direkt som Årets matte när man missat en sån grej.....stackars min älskling. Nu ska jag gå ner till apoteket och köpa något att göra rent gegget med och sen in på zooaffären och köpa nåt gott till fläskfia. Det är ju faktiskt synd om henne!

Inga kommentarer: