måndag 16 maj 2011

Säsongens kelgris är utsedd

Ja det var ju inte så svårt att lista ut vem det skulle bli.

Jag hade själv satt en tia på Majjkäll men det blev istället min nya sovkompis, vrålapan från i natt.




Jag tog med en bunke mat upp och satte mig bredvid valplådan. Eftersom de här bara är 2½ vecka gamla så handmatas de. De har ännu inte fått in den rätta knycken när det gäller att äta nåt annat än Mayas mjölk.

De larvade omkring och försökte äta på varandras små öron. Larsson pekade ut vrålapan och frågade
-Det var han som sov med dig va?
-Ja, så du Christopher Robin, kom hit ska du få mat!

Där och då fick han sitt "arbetsnamn". Jag har ingen aning om vilken hatthylla det namnet låg på men det passar honom. I stamtavlan ska han få heta något på O.

Eftersom jag var kär i Donny Osmond när jag var 9 år tyckte jag han kunde få heta Osmond men Larsson är nästan säker att hon använt det namnet.


                                           Sprattel på sängen


När han inte sover som en kycklig tätt intill mig så är han suddig. Christopher Robin.