måndag 23 maj 2011

Måndag

Jag upptäckte i morse att vi skulle bli tvungna att åka och handla lite. Bland annat så var moppurvridaren (?) som tidigare satt på hinken trasig. En sån behövs när man moppar varje dag. Sen behövdes tydligen lite mat också. Här på kenneln gör jag alla sysslor utom lagar mat. Det är Larssons område.

Så vi åkte till Rimbo. I bilen på vägen dit berättade Larsson att de valpköpare som skulle komma klockan fem bor i Rimbo. Och de läser min blogg!!!

Då blev jag lite småsvettig och funderade på vad jag kunde göra. Gick förbi en tulpanrabatt så jag tog en bild och tänkte att jag kan ju skriva nåt inställsamt kanske.


    

Men sen kom jag på att eftersom jag bestämt att de är analfabeter i Rimbo så behövde jag inte bekymra mig. De tittade säkert bara på bilderna i bloggen.

Vi åt lunch i Rimbo och handlade innan vi vände hem. Svängde in till veterinären som bor granne för Larsson skulle lämna några papper och jag behövde en ny tub med salva till Skräcken.

Hemma strax efter 15. Matade mammor och bebisar. Rastade hundar i omgångar. Sen var det dags att städa hos alla valpar, sopa i källaren och lägga på nytt spån medans de små raringarna drog i mina skosnören.

Mayas småttar bor ju ännu på övervåningen så där var det att byta tidningar och skura golv. Men när golvet skulle skuras undrade jag var jag skulle göra av valparna. Det är ju lite ohälsosamt för dem att ramla ned för trappan så jag la dem i tvättkorgen.




Medan jag städade och gjorde fint i lådan så somnade de små liven.




Då hade valpköparna kommit och befann sig i källaren. De kom upp och det visade sig att var ifrån Luleå och hade bara flyttat till Rimbo. Dessutom höll de med om de tarvligheter jag skriver om rimbosar. Himlans trevliga var de!

Nu är det dags för en sen middag som kommer bestå av te och mackor.

Inga kommentarer: