onsdag 18 maj 2011

Besök

Idag ska det komma valpköpare hit och glo. Om de bara visste hur en kennelflicka synar dem i sömmarna skulle de aldrig våga sig hit. Larsson är den som begriper nåt så hon sköter snacket, jag smyger i bakgrunden och noterar som nån seriemördare.

Annies smågrisar blir fyra veckor idag, de är äldst, men ännu på tok för unga för att jag ens ska tänka på att de kommer flytta. Nyss var en av dem förbannad, vrålade och levde rövare så han/hon hördes på nedervåningen. Trots att jag badade dem igår så gillar de mig. Man skulle ju kunna tro att de skulle springa och gömma sig när jag och näsan dyker ner i deras valplåda men det är precis tvärtom, skitglada blir de och vill väldigt gärna bli gosade.



Idag kommer även Wennborgskan hit. Precis alla hundar här blir överlyckliga när hon kommer. Även Skräcken slänger sig över henne. Hon är nog snällast i hela världen och hon älskar hundarna. Det är besvarat. När jag kommer till kenneln blir fyra av hundarna överlyckliga (Ramsay, Mabel, Oofie och Alma), nio blir glada och en blir skitsur (Maddie) eftersom jag då tar hennes soffa.

Det tar en stund att skriva ett inlägg eftersom jag ofta måste gå ifrån datorn och uträtta lite kennelsysslor. Jag var nyss upp på övervåningen med mat till de tre mammorna (de får mat ofta) så hittade jag det här i mitt sovrum.


Innan Maya slet sönder dem så var det ett par strumpor.

Det betyder att nu sparkar vi officiellt igång den här dagen. God morgon på dig!

2 kommentarer:

El Maco sa...

Ha ha ha. Kan tänka mig hur du synades oss när vi kom och hälsade på för ett år sedan. En helt oerfaren barnfamilj med två småbarn med oss. Erkänn att du var skeptisk! Skulle verkligen vi få ta Melker från er?

Kennelflickan sa...

*generad* Jag erkänner...jag var liiiiiite skeptisk. Men Larsson bah: Det där blir superbra! Och det blev det ju!! Man ska lite på hennes omdöme.