onsdag 4 maj 2011

Titta vad jag hitta!

Så jag släpade mig till sjön, jagade bort lite fåglar, blev hotad med spö av några töntar fågelskådare och började slå på mina blöta kläder så hittade jag den här:

                                           Den pyttelilla brickan

Den låg fint nedstoppad i min leriga regnjacka som var nedknögglad i tvättkorgen. Ja ja ja, man SKA tömma fickorna och det brukar jag göra. Precis innan jag proppar in kläderna i maskinen.

Den här Säbysjön som ligger runt knuten är mäkta populär bland töntar fågelskådare. Plänty med konstiga fåglar häckar tydligen där. Förra våren var vi några som promenerade förbi med våra hundar (på behörigt avstånd) och hundarna fick syn på några kossor längre fram, såna där Highland cattle med lugg.


                                                    Kan nån ge mig ett hårspänne?

Jag tycker att de där kossorna är ganska gulliga men Stora Skräcken höll inte med utan voffade på dem. Då vände sig 37 töntar fågelskådare och blängde fult på oss.

De står där hela dagarna med dyra kikare och kameror och matsäck. Ja inte kossorna alltså utan töntarna fågelskådarna.

Det verkar ju lajbans.

Inga kommentarer: