tisdag 10 maj 2011

Världen bästa jobb?

Här ute i förorten så byggs det en ny bussterminal brevid pendeltågsstationen. De har hållt på ett bra tag men nu börjar man se resultat. Idag såg det ut så här:


Han som sitter på bänken verkar ha ett skönt jobb. Han satt där med en tuta i handen. Sån där som går på gas och låter överjävligt. Han tutade inte när jag var där men jag förmodar att han ska varna sina kompisar när det kommer tåg.

Skulle inte jag vara perfekt som tutare? Finvila, tänka på annat och emellanåt klämma i med en tut. Eller så skulle jag drabbas av svår spunk och tuta på alla möjliga dårar......en unge som skriker sig blå TUT, nån som jag känner till och inte gillar TUUUUT, några som är kära och pussas TUUUUUT SÅ IN I H-E!

Så vid närmare eftertanke kanske jag inte ska söka jobb som tutare....

Inga kommentarer: