söndag 15 maj 2011

Packa pappas kappsäck

Nu håller jag på och städar mitt hem samtidigt som jag packar för att åka till kenneln.

Jag kommer hem igen på fredag och då vill jag inte mötas av ett kaos här. På lördag ska jag roa mig hela dagen, kvällen och natten. Har liksom inte tid att ta hand om mitt privata Beirut på 63 kvadrat då.

Men först ska jag som sagt ut i spenaten. Det är tjugo valpar som ska gullas, matas och städas efter. Femton vuxna hundar som ska gullas, matas och forthoppningsvis INTE städas efter. Och Larsson hoppar runt på kryckor. Ska bli spännande det där.

Ser fram emot att träffa"Giiiisen" (grisen) eller Alma som hon heter. Snart är hon en stor flicka. Men hon grymtar fortfarande när hon blir glad. Och det blir hon när en kennelflicka kommer släntrandes med fickorna fulla av godis och hjärtat fullt av kärlek.


                                            En suddig Alma fotad för tre veckor sen


Det bor en veterinär i byn och jag har tänkt att hon ska få ta en titt på Skräckens såriga svans. Jag vill ju inte att det utvecklas till nåt värre. Igår köpte jag klorhexin som jag spruttar på hennes svans för att torka ut klegget. Skräcken är gärna där och slickar 28 gånger i timmen och det vill jag inte, så igår letade jag efter hennes tratt men hittade den inte. Jag sprang på den i morse när jag lyfte undan lite pryttlar (hejja) och tryckte fast den på henne. Tratten var kvar i bergis 1½ minut för hon protesterade högljutt genom att stormskälla. Så kan vi inte ha det.

Igår kväll upptäckte jag att jag inte har stenkoll på omvärlden. Eller rättare sagt, jag har ingen koll över huvudtaget.

Jag tittade på filmen Simpsons som gick på trean och skrattade gott åt den (zero vuxenpoäng på det, jag veeet). När det blev reklam slog jag över till ettan och hamnade mitt i Eurovision. Det var en söt kille som sjöng nåt som lät lite bekant och jag funderade på vilket land han kunde representerna. Sen såg jag att det stod Sweden nere i ena hörnet. Pucko!

                                                     Kroatien?


  

2 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Slängde ett getöga på eurovisionen medan jag hängde på datorn. men varför hamnade Finland så långt ner?

Kennelflickan sa...

Vet inte. Efter att ha glott på pojken som tydligen representerade Sverige så bytte jag tillbaka till Homer Simpson :)