söndag 8 maj 2011

DNA

Jag är till utseendet galet lik papputen. Med undantag för ett par kroppdelar så ser vi likadana ut. Våra pek och långfingrar på höger handen är vridna. Vi går som kameler. Vi får ont i ryggen och magkatarr betydligt oftare än vad som är önskvärt.

Även till sättet är vi lika. Vi känner igen en dumskalle på hundra meters håll och vi anser att socker kan man aldrig få för mycket av.

Men jag ärvde en sak av mammuten. Förmågan att drälla ner mig med mat och dryck. Vi missar munnen. Varje dag! Alla mina tröjor bär spår av tandkräm. Jag vet inte riktigt hur just det går till men så är det.

I morse så duschade jag och tog på mig rena kläder. Sen skulle jag ta en slurk läsk. Hoppsan där blev det en rännil över den nyss vita tröjan.  

Haklapp för vuxna, ska det vara så svårt att ta fram??

Inga kommentarer: