onsdag 18 maj 2011

Och vilken jävla förmiddag det blev

Jag klev upp tjugo över sex. Larson hade redan varit uppe och släppt ut de tre "mammorna", de äter ofta och behöver därför gå ut ofta.

Jag tog in dem och släppte sen ut de andra vuxna hundarna i omgångar. Fyra hundar sov i källaren i natt så de skulle ut men jag väntade tills efter 8.15 då bussen går. Här ute i spenaten går den två gånger om dagen och på morgonen står det barn vid hållplatsen som ska till skolan. Hundarna skäller mer än gärna ut dem.

Jag tog ut mammorna igen för att kunna ge småttarna mat, är mammorna där då så proppar de i sig alltihop. När ungarna ätit klart hämtade jag in mammorna och gav dem mat.

Tjugo över åtta kom Larsson oh talade om att "Det kommer en tredje valpköpare idag. Han ska ringa igen om en stund". Den här valpköparfamiljen bor i Umeå men pappan i familjen var i Stockholm på jobb och ville gärna komma och titta lite. Absolut! Han ville komma tidigt, klockan 12 bestämdes och sen blev det fart här.

Jag städade alla tre valplådor, bytte tidningspapper, tog bort fällar och skurade. När man lyfter ur småttar och sätter dem på golvet blir ett hallå utan like. Det är för dem ett nytt underlag att gå/släpa sig fram på och det finns ingen anledning att inte högljutt upplysa omvärlden vad man tycker om det.

Torka alla golv på övervåningen och trappan. Nu var klockan 11 och de vuxna hundarna hade änn inte fått mat. De var inte heller blyga utan upplyste mig om att jag är en fascist och en Anna Skipper. -TA HIT MATEN!!!

Femton vuxna hundar fick mat och placerades ut i rastgårdar. In igen och torka golven på nedervåningen, städa upp efter att jag delat ut mat och drällt plänty precis överallt.
Medan Larsson gjorde fint i vardagsrummet och dammsög hallen så snyggade jag till i trädgården. Prick tolv var jag färdig. På alla vis. Han ringde och hade kört lite fel så där fick jag 12 minuter till att byta tröja, borsta tänderna och dra en borste genom håret.

Köparen kom, supertrevlig, och tittade på valparna. Jag kunde inte motså att visa upp Buddah-boy, den lilla lämmeln. Sen fikade vi och pratade. Han åkte efter cirka två timmar. Han filmade mycket för att visa för barnen hemma som gärna vill se.

Vi hann sitta en kvart på trappan och klappa hundar innan nästa kom. De är på övervåningen nu med Larsson och petar på ungarna.

Nu är klockan 15.10, har du lagt märkte till att jag inte skrivit något om frukost eller lunch? Nej, jag har inte glömt att skriva om det. Vi har inte hunnit äta det. Men jag tryckte i mig en bullskiva. Är lite osäker på om jag ens tuggade den eller bara mörsade i mig.

Snart kommer Wennborgskan hit med sin chef. Chefen ska köpa valp.

Full fräs!

Inga kommentarer: