söndag 22 maj 2011

Denna dagen, ett liv som Melker sa.

Vaknade mitt i natten av två rejäla smällar. Vi snackar REJÄLA smällar utomhus. Somnade om och vaknade av att mammuten ringde halv 9 och sa att de skulle komma med Jessie på en gång eftersom de skulle golfa.

Upp och hoppa.

Städa och plocka ihop det klädlass jag haft med mig på kenneln för att senare gå till tvättstugan.

Handla lite. måste ju ha med mig en del grejer ut på landet.

Tvätta, bråttom bråttom, packa iordning stor blå IKEA-kasse med kläder och saker att ta med.

Pratade med brorsan som skulle köra ut oss till Larsson men före dess ville jag att Skräcken skulle få träffa sin bästis Clara och leka med henne en stund. Bestämde en tid brorsan skulle hämta oss och Clara.

Tajt tids-schema.

Brorsan och hans tjej måste handla. Allt blir försenat. Jag var på yxmördar-humör redan innan och nu blev det inte bättre.

Sen var det några människor i rastgården som inte hade hund med utan bara ville vara där och hänga med Abbes husse (ja ja JA det är ett fritt land) så de tog upp bänken. Jag fick sitta på nedpinkat gräs och brottas med Skräcken som envisades med att slicka på sin såriga svans. Jag blev galen och funderade på om jag hade nåt att mördas med i fickorna men jag tror inte det går att blåsa såpbubblor på varken folk eller hundar tills de gör som man önskar.

När jag varit Sveriges otrevligaste människa en stund åkte vi hem med Clara och sen vidare till kenneln.

Nu har Wennborgskan åkt på välförtjänt semester med sin dotter till Turkiet så hennes två hundar är här, Olga och Ofelia. Väldans gulliga båda två!

Det betyder att den här veckan har jag hand om 37 hundar.

Inga kommentarer: