tisdag 24 maj 2011

Håll i hatten

Eftersom Larsson fyller år idag kom hennes brorsa på besök. Han hade med sig en tårta som vi åt till efterrätt. Gott.

Men mellan maten och tårtan släpade jag mig upp för trappan för att finvila på överkastet. Då ringde Wennborgskan och undrade hur det går för hennes änglar Olga och Ofelia.

Det går så bra så men de håller på att skola om sig till trädgårdsmästare. De två är inte så förtjusta i ett av Larssons äppelträd så de försöker helt sonika gräva omkull det. Jag såg dem från köksfönstret, en gräver och då vilar den andra. Sen byter de plats.

Wennborgskan är i Turkiet. Där är det ingen j*vla storm ute i alla fall.

Där är det +36 grader.

I skuggan.

Men jag är inte bitter, jag hämtar en kofta istället.

2 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Åhh....tårta...

Kennelflickan sa...

Mmm...en gräddtårta med jordgubbar, gjorde inte ont nånstans....